Η συμμετοχή σε προγράμματα εκμάθησης αυτοάμυνας είναι μια υπόθεση που απαιτεί ιδιαίτερη έρευνα από όσους θέλουν να αποκτήσουν ικανότητες και δεξιότητες που θα τους προσφερθούν ασφάλεια και δυνατότητα αντιμετώπισης περιστατικών βίας.
Δυστυχώς η προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτοάμυνας, ακολουθεί μια ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη πορεία χωρις κανένα ηθικό και νομικό φραγμό. Κάθε ένας μπορεί να δηλώσει εκπαιδευτής / προπονητής / μάστερ και να ξεκινήσει την επαγγελματική του δραστηριοποίηση. Το γνωστικό του επίπεδο, η εκπαιδευτική του μεθοδολογία και η ψυχονοητική του κατάσταση είναι αδύνατον να πιστοποιηθούν αφού δεν υπάρχει κανένας ελεγκτικός μηχανισμός. Εκτός του λαϊκού γνωμικού «ότι δηλώσεις είσαι».
Αυτός ο αγνώστου ταυτότητας και προέλευσης «εκπαιδευτής» θα γίνει ο οδηγός σας σε ένα ταξίδι που μπορεί εύκολα να σας οδηγήσει στην φυλακή ή το θάνατο.
Η εγωκεντρική, επιθετική και θα τολμήσω να πω κομπλεξική προσωπικότητα σε συνδυασμό με την έλλειψη ηθικής και επαγγελματισμού κάποιων «εκπαιδευτών» απομακρύνουν παντελώς τον ασκούμενο από την ουσία και το νόημα της εφαρμόσιμης και αποτελεσματικής αυτοπροστασίας και αυτοάμυνας.
Ημιμαθείς και με απουσία οργανωμένης σκέψης διδάσκουν καθημερινούς πολίτες, ανθρώπους με οικογένεια και ζωή, πως να εφαρμόζουν τεχνικές και τακτικές μιας άλλης εποχής που το οργανωμένο κράτος και οι νόμοι ήταν ανύπαρκτοι ή μεθόδους για στρατιωτική χρήση σε εμπόλεμες συνθήκες.
Κάθε εκπαιδευτής αυτοάμυνας, πρώτιστος θα πρέπει να γνωρίζει σε βάθος τους νόμους της χώρας του. Θα πρέπει να ενημερώνει τους ασκούμενους ποια στοιχεία ορίζουν την αυτοάμυνα ως νόμιμη και ποια όχι.
Κάθε ασκούμενος θα πρέπει να μελετά τεχνικές και τακτικές ανάλογα με το είδος και το μέγεθος της απειλής. Η ανεξέλεγκτη και χωρίς μέτρο δράση ή αντίδραση προς έναν άλλο άνθρωπο ευκολά μπορεί να μας στείλει φυλακή νομίζοντας ότι βρισκόμασταν σε νόμιμη αυτοάμυνα ή να έλξει θανάσιμους μπελάδες.
Η εκπαίδευση στην αυτοάμυνα είναι μια σοβαρή και πολύ ευαίσθητη διαδικασία. Η αυτοπροστασία και η αυτοάμυνα διέπονται από μηχανισμούς και αρχές που ελάχιστη σχέση έχουν με τις κονσερβοποιήμενες κινήσεις που μαθαίνει κανείς στο εργαστηριακό περιβάλλον μιας σχολής.
Η εσωτερική, ουσιαστική πλευρά της αυτοάμυνας και αυτοπροστασίας που οδηγεί στην ασφάλεια, είναι μια κατάσταση που απαιτεί πρώτιστος καλλιέργεια του μυαλού, αυτοέλεγχο και αυτοκυριαρχία. Κάθε έμπειρος εκπαιδευτής, μαχητής, αστυνομικός, στρατιωτικός που έχει εμπλακεί σε ρεαλιστικά πεδία μαχών, γνωρίζει ότι όταν φτάσεις στο σημείο που θα χρειαστεί να κανείς χρήση του σώματος σου ως όπλο, τότε οι πιθανότητες προς όφελος σου μειώνονται δραματικά.
Μια βίαιη επίθεση δεν διέπεται από νόμους, κανόνες και ηθική. Είναι απρόβλεπτη, αστραπιαία και ύπουλη. Καθήκον του εκπαιδευτή είναι να μπορεί εκπαιδεύσει τους ασκούμενους να διαχωρίζουν τις πραγματικές απειλές από τις κοινωνικές συμπλοκές.
Η εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί ωριμότητα, γνώση και μέθοδο. Δεν μιλάμε για δίκαιη μάχη ούτε ανταγωνισμό. Μιλάμε για επιβίωση.
Μην παίζεται με την ζωή σας. Μην σπαταλάτε χρόνο και χρήμα σε αναποτελεσματικές πρακτικές. Μην μπερδεύεται τα μαχητικά αθλήματα και τις πολεμικές τέχνες μιας άλλης εποχής με τις ανάγκες του σήμερα.
Ολοκληρωμένη εκπαιδευτική κατάρτιση στην αυτοάμυνα, θεωρείτε η ικανότητα του ασκούμενου να μπορεί να αναγνωρίζει τον κίνδυνο, να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον με σκοπό την άμεση αποφυγή ή διαφυγή, να μπορεί να διαβάσει τη γλώσσα του σώματος του αντιπάλου, να γνωρίζει μεθόδους αποκλιμάκωσης και ως εσχάτη λύση να έχει την δεξιότητα να ανταπεξέλθει σε ενδεχόμενες επιθέσεις, με την ανάλογη δυναμική που απαιτείται. Οποιαδήποτε άλλη σειρά ή προσέγγιση ουδεμία σχέση έχει με την έννοια της νόμιμης αυτοάμυνας πολιτών.
Για να μπορεί η εκπαίδευση σας να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα θα πρέπει να
βρείτε ανθρώπους καταρτισμένους με ήθος και πραγματική γνώση. Ακολουθήστε δασκάλους που έχουν κατανοήσει τι διδάσκουν, γνωρίζουν την νομοθεσία, ακολουθούν τις εξελίξεις και είναι σε θέση να σας μεταφέρουν την γνώση τους με σοβαρότητα και ήθος.
Comments